finanse i bankowość
Sektor finansów i bankowości charakteryzuje relatywnie wysokie ryzyko operacyjne związane z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem i wysoką współzależnością podmiotów i zdarzeń. Z uwagi na wysoką wrażliwość tej branży wszystkie procesy wewnętrzne i zewnętrzne, muszą być w pełni kontrolowane od początku aż do samego końca. Te uwarunkowania stawiają przed technologią wspierającą działanie organizacji finansowych bardzo wysokie wymagania w zakresie prognozowania, zdolności adaptacji, możliwości szybkiego wdrożenia, niezawodności i przede wszystkim bezpieczeństwa.
paliwa i energia
Jest rzeczą oczywistą, że przedsiębiorstwa z sektora energetycznego i paliwowego odgrywają kluczową rolę we wszystkich krajach i regionach, a zatem ich infrastruktura technologiczna i informacyjna musi zapewnić prawidłowe i niezawodne funkcjonowanie procesów w trybie ciągłym. Drugim istotnym argumentem przemawiającym za stosowaniem rozwiązań BPM jest konieczność integracji wielu źródeł informacji.
ochrona zdrowia i farmacja
Obieg informacji to szczególnie ważny, jeśli nie podstawowy, aspekt w szeroko rozumianej ochronie zdrowia. Szybki dostęp do informacji, niezależnie od miejsca gdzie nastąpiło zdarzenie, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich uczestników procesów w służbie zdrowiu: lekarzy, pacjentów, personel pomocniczy, administrację, obsługę techniczną etc.. Technologia BPM to przede wszystkim automatyzacja, dostępność, unifikacja i standaryzacja danych z różnych systemów a to dla ochrony zdrowia i życia ludzi cel nadrzędny.
sektor publiczny
Jeśli istnieje technologia, dzięki której obsługa obywatela zostanie przyśpieszona o kilkadziesiąt procent bez uszczerbku na jakości, jeśli drastycznie obniży koszty administracyjne, jeśli zapewni łatwy i zdalny dostęp obywatelom do urzędu wykorzystując najnowsze technologie, jeśli usprawni organizację i komunikację wewnętrzną i zewnętrzną urzędu, to tę technologię należy jak najszybciej wykorzystać dla dobra obywateli. Dlatego technologia BPM jest strategicznym celem na wszystkich szczeblach administracji państwowej.
handel
Centra handlowe, hurtownie, sieci detaliczne wymagają szybkiej komunikacji z dostawcami oraz klientami praktycznie na całym świecie. Nowoczesne platformy charakteryzuje nie tylko łatwość obsługi ale przede wszystkim szybkość reakcji na zmiany. Szybka reakcja na wymagania klientów, zwłaszcza w dobie e-commerce jest warunkiem powodzenia w biznesie, dlatego BPM jest kluczowym rozwiązaniem łączącym dostawców, sprzedawców i klientów.
produkcja i logistyka
Rozwój technologiczny sprawił, że wyprodukowanie wielkiej ilość wysokojakościowych towarów nie stanowi większego problemu. Problemem pozostaje sprzedać i zapewnić ciągłą dostawę. Bardzo istotnym elementem jest skrócenie czasu wprowadzenia nowego produktu na rynek co wymaga automatyzacji procesów. Proces ten swym zasięgiem obejmuje praktycznie wszystkie działy firmy oraz jednostki zewnętrze jak: dostawcy surowców i opakowań, agencje marketingowe, logistyka etc. BPMS zapewnia sprawne połączenie wszystkich uczestników procesu.
telekomunikacja i media
Era cyfryzacji to wielki postęp w jakości, szybkości i przekazie. Umożliwiają to skomplikowane systemy wymagające sztywnych reguł oraz niemal "wojskowego" podejścia do zarządzania (bezpieczeństwo!). Procesy w tej gałęzi to połączenie ludzi, systemów i urządzań w jeden sprawnie funkcjonujący organizam, w którym liczy się szybkość przepływu informacji. Rozwiązania proponowane przez platformy BPMS umożliwiają współistnienie wszystkich elementów, automatyzację oraz standardy wymiany informacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji.